شرح حال علمی من


تارنماهاي مرتبط

Discussion Forums
PLANT-TC listserv
Bioinformatics.Net

دریافت کد
>>فرم اشتراک<<
بايگانی


Powered by Blogger
Google Scholar

تولید هویج تراریخت غنی از کلسیم

منبع: تارنمای سازمان تحقیقات کشاورزی ایالات متحده/29 آبان 1387

بر اساس گزارش منتشر شده توسط سازمان تحقیقات کشاورزی ایالات متحده، گروهی از پژوهشگران با حمایت مالی این سازمان با دستکاری ژنتیکی در هویج، موفق به تولید رقمی با کلسیم بالا شدند.

بر اساس استانداردهای تغذیه‌ای ایالات متحده، جیره کلسیم روزانه برای افرا 19 تا 50 ساله 1000 میلی‌گرم است. اما کمبود کلسیم در غذای روزانه به یک نگرانی جهانی تبدیل شده است و جیره‌های غذایی نامناسب و نبود تحرک بدنی مانع داشتن استخوان‌های سالم (که کلسیم عنصر کلیدی آن است) شده است.

پروفسور «کندال هیرشی» و پروفسور «استیون آبرامز» متخصصین اطفال در مرکز مطالعات تغذیه کودکان در هوستون تگزاس، با افزایش میزان بیان ژن sCAX1 (مسئول انتقال کلسیم از طریق غشای سلولی) مقدار کلسیم تولید شده در هویج را افزایش دادند.

برای آزمون قابل جذب بودن کلسیم اضافی هویج تراریخت، 30 داوطلب (15 زن و 15 مرد) از نژادهای مختلف (همگی حدود 20 ساله) با غذاهایی حاوی هویج تراریخت و معمولی (شاهد) تغذیه شدند. برای ردیابی از یکی از ایزوتوپ‌های پایدار هویج استفاده شد. بعد از دو هفته، مشاهده شد که جذب کلسیم در افرادی که از هویج تراریخت تغذیه کرده بودند نسبت به جمعیت شاهد 41 درصد افزایش داشته.

چکیده مقاله تولید هویج تراریخت

چکیده مقاله بررسی جذب کلسیم


لينك دائم | نشاني الكترونيك |
Comments:
مدير محترم وبلاگ

با سلام،

احتراماً با توجه به اينكه وبلاگ شما بر اساس کيفيت و تعداد مطالب تخصصي، جزو پايگاه هاي برتر اطلاع رساني حوزه كشاورزي ارزيابي شده، يك ايميل براي توضيح نحوه همكاري بيشتر با شما برايتان ارسال شد با توجه به احتمال عدم دريافت آن ، مي توانيد متن نامه ها را در آدرس هاي:


http://parsdargah.team.googlepages.com/keshavarzi-gozaresh-87-10-29.gif
و
http://parsdargah.team.googlepages.com/moaref-site-1387-8-27.jpg
و
http://parsdargah.team.googlepages.com/moarefi-baner-1387-8-27.gif

مشاهده نماييد.

با احترام

هيات امناي مجموعه سايت هاي علمي پارس درگاه
 
بزرگترین سایت المپیاد زیست شناسی ایران

شروع بکارکرد

www.irbio.com
 
Post a Comment

__________________________________________________________________