شرح حال علمی من


تارنماهاي مرتبط

Discussion Forums
PLANT-TC listserv
Bioinformatics.Net

دریافت کد
>>فرم اشتراک<<
بايگانی


Powered by Blogger
Google Scholar

توليد ذرت تراريخته غني از الكل
منبع: مانيلا بولتن آنلاين/13 شهريور 1385

يك گروه پژوهشي وابسته به شركت دوپونت در صدد توليد رقمي از ذرت است كه حاوي الكل بالاست، و اميدوار است به كمك اين رقم به منبع جديدي از سوخت تجديدپذير دست يابد.
"جت پارما" مدير پايونيرهايبرد فيليپين اعلام كرد در آستانه سي‌امين ساگرد تأسيس اين شركت، اين شركت سرمايه گذاري جديدي براي تحقيق به منظور توليد سوخت از ذرت انجام خواهد داد. وي توضيح داد: "براي تأمين نيازهاي انرژي كشور، شركت پايونير تحقيقي با هدف بهبود توليد اتانول از ذرت را به مورد اجرا خواهد گذاشت. اين تحقيق منجر به افزايش توليد اتانول و به تبع آن كاهش آلودگي هوا خواهد شد." اين ذرت غني از الكل به دليل ارزش افزوده بالاتر، سود بيشتري را نصيب كشاورزان خواهد كرد.
با وجود خوشبين بودن مسئولين شركت نسبت به صنعت سوختهاي زيستي در فيليپين، اين شركت منتظر نهايي شدن مقررات مربوط به اين نوع سوخت است. پارما توضيح مي‌دهد: "ما براي جلو بردن كار نياز به قوانين مصوب داريم. بدون وجود قانون شفاف نمي‌توان تحقيقي را شروع كرد كه هزينه آن سر به ميليارد مي‌زند. تصويب اين قانون باعث به حركت درآمدن اين شاخه از صنعت مي‌شود." وي معتقد است سرمايه‌گذاران، به شرط وجود قوانين حمايتي، علاقمند به تأمين هزينه‌هاي اين تحقيق خواهند بود.
علاوه بر اين رقم ذرت، شركت پايونير روي توليد ذرت مقاوم به خشكي و ذرت تثبيت كننده ازت هم كار مي‌كند. رقم اول براي حل مشكل كم آبي و رقم دوم براي جذب مؤثرتر ازت و به تبع آن كاهش مصرف كودهاي شيميايي توليد شده‌اند. وي مي‌گويد: "منطقي است كه فرض كنيم ذرت مقاوم به خشكي از طريق كاهش آبياري يا جلوگيري از افت محصول در شرايط كم آبي، احتمال افت محصول و افت درآمد كشاورز را كاهش مي‌دهد."
پايونيرهايبرد بزرگترين توليد كننده ذرت دورگ در فيليپين و نيز ذرت Bt (مقاوم به حشرات) است. با وجود اذعان داشتن به برتري نيشكر در توليد الكل، اين شركت اميدوار است كه تحقيق حاضر ظرف 5 تا 7 سال ذرت را تبديل به يك منبع تجاري توليد الكل كند. البته شواهد حاكي از اين است كه ذرت منبع مناسبتري براي توليد الكل هست: از هر تن ذرت مي‌توان 109 گالن (412 ليتر) الكل بدست آورد، حال آنكه اين مقدار براي نيشكر 22.14 گالن (83.8 ليتر) و براي كاساوا 44 گالن (166.5 ليتر) است. بنا به آمار ارائه شده توسط انجمن توليد بذر فيليپين، ذرت به دليل سرشار بودن از نشاسته و هيدروكربن، منبع مناسبي براي توليد الكل است. برزيل با استحصال الكل از نيشكر به عنوان بزرگترين توليد كننده و صادر كننده اتانول و نيشكر است، در ايالات متحده و چين الكل بيشتر جنبه مصرف خوراكي دارد. اين انجمن پيش‌بيني مي‌كند توليد ذرت فيليپين تا سال 2010 به 290000 تن برسد. ذرت 14 تا 16 درصد آب و 10 تا 12 درصد فيبر دارد.

لينك دائم | نشاني الكترونيك |
Comments: Post a Comment

__________________________________________________________________